تقویت مژه و کمک به زیبایی و پرپشت شدن آن

تقویت مژه از زمان‌های دور مورد علاقه خانم‌ها بوده و همواره برای داشتن مژه‌هایی پرپشت‌تر و زیباتر به دنبال راه حل‌هایی جدید و سریع می‌باشند. راه‌های بسیاری برای تقویت مژه‌ها وجود دارد که لازم است برای انتخاب بهترین و مناسب ترین شیوه، شناختی نسبی از چگونگی عملکرد رشد مژه‌ها داشته باشیم. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و روش‌های رایج در تقویت مژه‌ها را با هم مرور خواهیم نمود.

تقویت مژه

تقویت مژه ها چگونه انجام می‌شود

برای تقویت مژه ها باید اطلاعاتی نسبتاً دقیق از چگونگی رشد مژه و مدت زمان خواب موها داشته باشیم که در ادامه توضیح خواهیم داد. از زمانهای دور روش های سنتی بسیاری برای تقویت مژه ها وجود داشته که معمولا به وسیله انواع روغن زیبایی انجام می شد. استفاده از این روغن های گیاهی مستلزم رعایت یکسری نکات دقیق و حساس است که باید مو به مو اجرا شوند. استفاده از این روغن ها برای تقویت موها و یا مراقبت ابرو و تقویت آنها نسبت به تقویت مژه ها بسیار ساده تر می باشد چرا که مژه ها در فاصله ای میلیمتری از چشم ها قرار دارند و حفظ ایمنی و سلامت چشم ها باید در درجه اول اولویت نسبت به زیبایی مژه ها قرار گیرد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که چنانچه یکی از این روش های سنتی تقویتی را برای زیباتر نمودن مژه های خود انتخاب نموده اید به یاد داشته باشید که حتی ذره ای از این روغن ها و یا سرم های تقویتی نباید به داخل چشمان شما نفوذ نمایند. بنابراین بهترین روش برای تقویت مژه ها مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو بوده و باید موارد ایمنی پزشکی و سلامتی را طبق دستورالعمل پزشک مربوطه رعایت نمائید و از دارو و یا سرم (و یا روغن های تقویتی) که او برای شما تجویز نموده است استفاده نمائید.

دلیل ریزش مژه ها را بیابید

تقویت مژه

در برخی از موارد مخصوصا زمانی که احساس می کنید مژه های شما به طرزی غیر طبیعی دچار ریزش شده اند باید به پزشک مراجعه نمائید تا با یک آزمایش ساده خون، شما را از لحاظ میزان آهن خون و یا تیروئید چک کند. در بسیاری از موارد علل غیر طبیعی ریزش مو، کمبود آهن خون و یا کمکاری تیروئید بوده و شما باید نسبت به درمان این مسئله اقدام نمائید. در حالتی عمومی تر، دلیل انواع ریزش مو می تواند رژیم غلط غذایی ما باشد که منجر به چنین مسئله ای شده است و در حالت نهایی و به عنوان مثالی دیگر می توان گفت که استفاده بیش از حد از محصولات آرایش چشم ها مانند ریمل و یا انواع مژه مصنوعی می تواند به مژه های ما صدماتی عمیق وارد نماید. بنابراین باید در استفاده از لوازم آرایش، حد تعادل را رعایت کرده و نسبت به پاک کردن آرایش چشم های خود به موقع اقدام نمائیم.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397برچسب:تقویت مژه, | 21:28 | نويسنده : Bahar |